Jenni Paloniemi aloitti terveydenedistämisen asiantuntijana

Aloitin Pohjanmaan Syöpäyhdistyksessä Terveyden edistämisen asiantuntijan sijaisuudessa 18.11.2019. Toimialueeseeni kuuluvat Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueet. Yhteistyötä terveyden edistämisen asioissa tehdään sairaaloiden, koulujen, oppilaitosten, yritysten ja muiden järjestöjen kanssa.

Ensimmäisen viikon ajan sain perehtyä työhön terveyden edistämisen asiantuntijan Lea Vinkanharjun ohjauksessa. Toisen viikon alussa pääsin tutustumaan eri puolilta Suomea työskenteleviin kollegoihini neuvontahoitajien koulutuspäivässä Helsingissä. Näin sain hyvän alun uuteen työhöni.

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja ja ajan myötä olen täydentänyt opintojani ylemmällä ammattikorkeakoulutukinnolla, hallintotieteen maisterin tutkinnolla sekä ammatillisen opettajan pätevyydellä.

Olen työskennellyt suurimman osan urastani Vaasan keskussairaalassa sairaanhoitajana, apulaisosastonhoitajana ja osastonhoitajana eri yksiköissä. Pisimpään eli yli yhdentoista vuoden ajan, olen työskennellyt syöpäpotilaiden hoitotyössä onkologian vuodeosastolla ja onkologian poliklinikalla.

Terveyden edistämisen asiantuntijan tehtävä antaa minulle nyt mahdollisuuden tehdä työtä uudesta näkökulmasta syövän ennaltaehkäisyn parissa.

Asun mieheni ja kahden tyttäreni kanssa Vaasassa. Vapaa-ajallani luen paljon ja pidän kävelylenkeistä hyvässä seurassa.