Verkkokoulutus: Nuuskaton urheilutoiminta

Lisätietoa tapahtumasta

Kohderyhmä: Urheiluseurojen johto, ammattilaiset ja vapaaehtoiset, urheilun sidosryhmät sekä kuntien liikuntatyössä toimivat.

Tavoite: Tietoa ja työkaluja nuuskattomaan urheiluympäristöön ja nuoren urheilijan terveyden edistämiseen.

Koulutuksessa esitellään Nuuskaton urheilu toimintamalli, joka sisältää työkaluja seuratoimijoille ja valmentajille nuuskattomuuden huomioimiseen pelisäännöissä ja seuratoiminnan arjessa. Lisäksi se sisältää välineitä nuuskan haitoista kertomiseen ja nuuskan käytön puheeksiottoon. Toimintamalli on kehitetty Syöpäjärjestöjen, EHYT ry:n ja Suomen Olympiakomitean yhteistyönä.

Koulutuksen jälkeen urheiluseurat voivat ottaa nuuskaton urheilu-toimintamallin käyttöönsä Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen työntekijän avulla.

Ilmoittautuminen 12.9. mennessä tästä Surveypal-linkistä.

Lisätietoja:
Miia Hietaniemi aluekoordinaattori, EHYT ry
p. 050 571 4818, miia.hietaniemi@ehyt.fi

Lea Vinkanharju, terveyden edistämisen asiantuntija, Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry
p. 010 843 6003, lea.vinkanharju@botniacancer.fi