Syöpäyhdistyksen terveyden edistämisen toiminta, Laihian terveyskeskus 15.8.2019

Lisätietoa tapahtumasta

Syöpäyhdistys toimii myös koko väestön terveyden edistämisen hyväksi. Laihian nuukuuren viikon tapahtumassa 15.8 Laihian terveyskeskuksessa kl 13-17.00 voit tulla kuulemaan, millä keinoilla voit päästä irti nikotiinituotteista. Voit testata myös omaa nikotiini- ja nuuskariippuvuuttasi. Nikotiinituotteista irti pääseminen on mahdollista, ja lopettamalla saat irti monia terveyshyötyjä. Teemme ennaltaehkäisevää työtä mm. kouluissa, oppilaitoksissa ja firmoille tarjoamme nikotiinivieroituskursseja, tule tutustumaan toimintaamme!

Rintasyövän varhaisen toteamisen kannalta on rintojen omatarkkailu tärkeää ja sitä tulisi tehdä säännöllisesti, jotta huomaat mahdolliset muutokset rinnassa. Syöpäyhdistyksen pöydässä saat tietoa, miten rintojen omatarkkailu tulisi tehdä. Pöydässämme olevan opetusrinnan avulla voit harjoitella rintojen omatarkkailua.

Terveellinen aurinkokäyttäytyminen on tärkeää niin lapsista aikuisväestöön asti. Haitalliset ihomuutokset, kuten melanooma on yleistynyt viime vuosikymmeninä. Erityisesti lapset tulisi suojata auringolta hyvin, ja opettaa järkevää aurinkokäyttäytymistä jo pienestä pitäen. Lapset voivat tulla pöytäämme tekemään aurinkotehtävän, josta saa mukaansa pienen palkinnon.

Syöpäyhdistykset tekevät myös luomitarkastuksia aikuisväestölle ja tapahtumassa voit tulla varaamaan ajan luomitarkastukseen Vaasan toimistollemme.