Seinäjoki: Saattohoidon tukihenkilöiden peruskoulutus

Lisätietoa tapahtumasta

Syöpäyhdistys etsii Kurikan-Ilmajoen-Jalasjärven alueelta uusia vapaaehtoisia saattohoidon tukihenkilöitä kulkemaan saattohoitopotilaan ja hänen läheistensä vierellä sekä koti- että sairaalaympäristössä.

Olisiko sinulla aikaa ja halua toimia saattohoidossa olevan potilaan ja hänen läheistensä tukena? Olet tehtävään sopiva ihminen, jolla on mahdollisuus tullaa mukaan toimintaan. Tukihenkilöiksi kaivataan eri-ikäisiä miehiä ja naisia.

Saattohoidossa oleva potilas ja hänen läheisensä tarvitsevat paljon tukea. Saattohoidon tukihenkilö tukee ja lohduttaa saattohoidossa olevaa potilasta ja hänen läheisiään.

Vapaaehtoinen saattohoidon tukihenkilö ei korvaa ammattilaisten työtä eikä läheisten tukea, vaan täydentää niitä. Vapaaehtoiset voivat auttaa käytännön asioissa, tai olla turvana ja seurana. Omaiselle tukihenkilö voi antaa mahdollisuuden tarpeellisen lepotaukoon tai tarjota keskustelukumppanin.

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen työntekijät kouluttavat vapaaehtoisia tukihenkilöitä. Koulutukseen osallistujat valitaan hakemusten ja haastattelujen perusteella. Tukihenkilöillä on vaitiolovelvollisuus.

Mikäli kiinnostuit tai haluat lisää tietoa tukihenkilötoiminnasta, ota yhteyttä Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen vapaaehtoistyön koordinaattoriin, Maria Heikkilä-Nyman puh; 050-4784114 maria.heikkila-nyman@botniacancer.fi