Kurssi terveille BRCA I ja II -geenivirheen kantajille

Lisätietoa tapahtumasta

Tietoa ja vertaistukea tarjoava kurssi järjestetään Helsingissä ja tapaamiskertoja on kolme: torstaisin 3.10; 17.10 ja 31.10.2019

Paikkana on Helsingin Pääpostitalon (Savumerkki A-sauna tila 10. krs.) Mannerheimin aukio 1 B, 00100 Helsinki (rautatieaseman läheisyydessä).

Kurssilla saa tietoa geenivirheen periytyvyydestä ja seurannasta asiantuntijalääkäreiltä ja hoitajilta. Lisäksi puheenvuoroja ja keskustelua käydään mm. geenivirheen vaikutuksesta arkeen, seksuaalisuuteen sekä geenivirheen merkityksestä perhesuhteisiin. Kurssin ohjelmassa otetaan huomioon myös osallistujien toiveet käsiteltävistä aiheista.  Tapaamisten aikana on mahdollista jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden geenivirhettä kantavien kanssa.

Kurssin vastuuohjaajana toimii valtakunnallisen neuvontapalvelun vastaava hoitaja, syöpäsairaanhoitaja Taina Häkkinen Suomen Syöpäyhdistyksestä.

Miten kurssille voi osallistua?

Ryhmään haetaan sähköisesti verkkohakulomakkeella. Hakulomakkeen löydät:

Hakulomake on lähetettävä sähköisesti 27.9.2019 mennessä.

Kaikki hakijat haastatellaan ja kurssille valitaan 5-10 henkilöä.

Osallistuminen on maksutonta. Suomen Syöpäyhdistys toteuttaa kurssin. Kurssin toteuttamista tukee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA.

Lisätiedot:
Taina Häkkinen 050 4418 588