Härmä: Hematologinen syöpä, sopeutumisvalmennus parikurssi

Kurssi nro. 70772

Aika 20-24.5.2018

Kohderyhmä

Kohderyhmänä ovat syöpään sairastuneet aikuiset, jotka ovat työelämässä, palaamassa työhön, kuntoutustuella tai poissa työelämästä. Syöpään sairastuneiden sopeutumisvalmennuskursseille valitaan kuntoutujia, joilla sairauden ensivaiheen hoito on loppuvaiheessa tai hoitojen seurantavaihe on menossa. Sopiva ajankohta kurssille määräytyy yksilöllisen tilanteen mukaisesti. Osa kursseista on kohdennettu tiettyä syöpäsairautta sairastaville, osa yleisesti syöpää sairastaville, jolloin taustalla voi olla mikä tahansa syöpädiagnoosi.
Kursseja kohdennetaan joko alle tai yli 68-vuotiaille, kurssijaksot ovat 5 vrk ja parikurssille osallistuu myös puoliso.

Tavoitteet

Tavoitteena on työ- ja toimintakyvyn turvaamisen ja parantumisen lisäksi voimavarojen saaminen sairauden kanssa elämiseen, tiedon saaminen ja syventäminen syöpäsairaudesta, hoidosta ja itsehoidosta, terveiden elämäntapojen merkityksen ymmärtäminen, arjessa selviytymiskeinojen löytäminen, toimivan vertaistukiverkoston luominen kotipaikkakunnalle.

Kurssille hakeminen

KELAn kustantamalle kurssille haetaan Kelan hakemuslomakkeella KU132 johon liitetään lääkärin B lausunto, joista molemmista ilmenee kuntoutustarve. KELA osallistuu myös matkakustannuksiin. Kannattaa lähettää hakemus hyvissä ajoin.

Lomakkeen ja ohjeet löydät täältä:

Kurssille osallistuminen on maksutonta

Lisää tietoa