Tule mukaan tutustumaan nuuskaton urheilu -toimintamalliin!

Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry ja EHYT ry järjestävät maksuttoman Nuuskaton urheilutoiminta, ehkäisevän päihdetyön osaaja -verkkokoulutuksen yhdessä Keski-Pohjanmaan Liikunta ry:n (Kepli) ja Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu ry:n (PLU) kanssa.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat urheilu- ja liikuntaseurojen johto, ammattilaiset ja vapaaehtoiset, urheilun sidosryhmät sekä kuntien liikuntatyössä toimivat. Koulutus on tarkoitettu Keski-Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan alueella toimiville.

Koulutuksen tavoitteena on antaa tietoa ja työvälineitä seuratyöhön nuuskattoman urheiluympäristön ja nuoren urheilijan terveyden edistämiseksi. Koulutus tarjoaa tietoa urheiluseurojen roolista ehkäisevässä päihdetyössä, tietoa nuuskan käytön vaikutuksista urheilussa ja tietoa nuorten urheilijoiden nuuskan käytöstä.

Koulutuksessa esitellään Nuuskaton urheilu-toimintamalli, jonka ovat kehittäneet Olympiakomitea, Syöpäjärjestöt ja EHYT ry. Koulutuksessa luodaan pohja seuran nikotiinittomuustyöhön ja sen kehittämiseen. Koulutuksella vahvistetaan ehkäisevän työn osaamista.

Koulutus sisältää luentoja, keskustelua chatin välityksellä sekä materiaalien ja työkalujen esittelyä. tarjoaa tietoa ja työkaluja nuuskattomaan urheiluympäristöön ja nuoren urheilijan terveyden edistämiseen.

Osallistujat saavat Tsemppaajat-uutiskirjeen ja halutessaan sähköisen osaamismerkin koulutukseen osallistumisesta.

Kouluttajat ovat ehkäisevän päihdetyön ja terveyden edistämisen ammattilaisia.

Koulutus on maksuton.

Ilmoittautuminen 12.9 mennessä.

Koulutus järjestetään Teams-alustalla.

Koulutukseen ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin sähköpostiin edellisenä päivänä.

Lisätietoja:

Lea Vinkanharju, terveyden edistämisen asiantuntija,