Tina kirjoitti koskettavan kirjan surusta – ”Suru on laikukas keinuhevonen, joka polttaa piippua” (vapaa suomennos)

Tina C. Back, kuva: Camilla Fant

Seitsemän vuotta miehensä Per-Erikin kuoleman jälkeen on Tina C. Back kirjoittanut kirjan surustaan. Kirjan nimi vapaasti suomennettuna on ”Suru on laikukas keinuhevonen, joka polttaa piippua” (Sorg är en fläckig gunghäst som röker pipa). Tina menetti puolisonsa syövälle ja kaikki kävi todella nopeasti.

Tina haluaa kertoa tarinansa siitä, kuinka suru vaikutti häneen ja hänen elämäänsä. Hän haluaa samalla lohduttaa ja tukea muita läheisensä menettäneitä. Kirjan myyntituoton Tina haluaa lahjoittaa lyhentämättömänä tukeakseen Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen psykososiaalisen tuen palveluita erityisesti palliatiivisessa hoitovaiheessa, jossa tukea tarvitsee sekä sairastunut että hänen läheisensä.

• Tina on kirjoittanut koskettavan kirjan ja on tärkeää nostaa esille myös läheisten tarpeen saada tukea, kiittelee Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja, Markku Suoranta. Yhdistyksellä on monia toiminta- ja palvelumuotoja, jotka tukevat myös läheisten selviytymistä.

Ruotsinkielistä kirjaa voi ostaa Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Vaasan toimistolta (Alatori 3). Kirjaa myyvät myös Mustasaaren Syöpäkerho (Korsholms cancerklubb) sekä Cirkas Sulvalla.

Ota yhteys kun haluat ostaa oman kappaleesi. Hinta 15€.

Markku Suoranta, markku.suoranta@botniacancer.fi, tel. 0500 560 151
Tina C. Back, tback2021@gmail.com, tel. 050 571 8469