Tapio Lae Oy ja Tarina vaaleanpunaisesta taksista ja välittämisestä

”Pohjanmaa, tuo stereotyyppisesti suvaitsemattomuuden, väkivaltaisuuden ja kateuden luvattu maakunta. Historiankirjoissaan raakoja taisteluita ja verisiä muistoja. Pohjalaiset kertovat kovaäänisesti mielipiteensä, paukuttelevat henkseleitään ja tuomitsevat kaiken erilaisen.

Tänne me päätimme hankkia roosan värisen taksin.

Pohjanmaalla Isossakyrössä pitää päävarikkoaan taksiyritys nimeltä Tapio Lae Oy. Heidän kalustoonsa kuuluu 8 laadukasta Mercedes Benz -merkkistä tilataksia sekä eri kokoisia linja-autoja. Uusimmissa autoissa on jokaisessa oma värimaailmansa. Voit ajella esimerkiksi vihreällä taksilla tai violetilla pienoislinja-autolla.

Uusin taksimme sai värikseen roosan.

Väri juontuu Syöpäsäätiön Roosa Nauhasta. Tapio Lae Oy on ollut mukana Roosa Nauha -keräyksessä jo vuosia. Aihe koskettaa meitä läheisesti, sillä yrityksemme omistaja Marjut Pukkinen on itse taistellut rintasyöpää vastaan ja voittanut sen.

Pohjanmaa ei ole stereotyyppinsä kaltainen. Päästyäsi humoristisen ulkokuoren läpi voit huomata, että pohjalainen on ahkera ja ennen kaikkea välittävä. Pohjalainen auttaa pyytämättä. Hän ei tee siitä numeroa. Pohjanmaalla elää myös vahva kökkäperinne, joka on toisen auttamista parhaimmillaan.

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suoranta kävi ihastelemassa uutta taksiamme, kiinnitti taksiin Roosa Nauhan ja haastoi meidät mukaan yhdistyksen Stop Syöpä -kampanjaan. Mukana kuuntelemassa ja keskustelemassa oli Seinäjoen Keskustaksin toimitusjohtaja Antti Ålander.

Me lahjoitamme roosanvärisen taksimme vuosituotosta osan Syöpäsäätiölle.

Toisen ihmisen auttaminen ei aina vaadi suuria ponnistuksia. Pennissäkin on miljoonan alku.

Haluamme haastaa mukaan Seinäjoen Keskustaksin tukemaan Stop Syöpä -kampanjaa – Lähtisikö kaikki Keskustaksin välityksessä olevat lähes 300 taksia mukaan haasteeseen? Jo esimerkiksi 10 euron autokohtaisella lahjoituksella saisimme kokoon 3 000 euroa, 100 eurolla älyttömät 30 000 euroa!

Lue lisää Pohjanmaan Syöpäyhdistyksestä www.stopcancer.fi ja lahjoita – Se on todella helppoa!”