Syöpäyhdistyksen rintaproteesipalvelu laajenee myös Vaasan sairaanhoitopiirin alueelle

Pohjanmaan Syöpäyhdistys tarjoaa 1.10.2017 alkaen rintasyöpäleikattujen potilaille rintaproteesin sovituspalvelua myös Vaasan sairaanhoitopiirin alueella. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ne rintasyöpäpotilaat, joilta on hoidon yhteydessä leikattu rinta, saavat maksusitoumuksen avulla tulla Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan vastaanotolle ja saada rintaproteesi sekä siihen liittyvää asiantuntevaa neuvontaa. Vuosittain noin 300 pohjalaista naista tulee olemaan tämän palvelun piirissä. Palvelu koskee myös ns. uusintaproteesiasiakkaita.

Syöpäyhdistyksellä on Vaasassa ajanmukaiset, tarkastetut vastaanottotilat (osoite: Alatori 3, neljäs kerros, ns. KappAhlin talo). Potilaalla on oltava maksusitoumus ja hän voi varata ajan puhelimitse palvelusta vastaavalta sairaanhoitajalta, Margita Strandberg-Heinoselta.

”Tämä on tärkeä päänavaus meille, näin saamme kontaktin kaikkiin rintasyöpäleikattuihin potilaisiin ja voimme tarjota heille rintaproteesisovituksen lisäksi myös muita Syöpäyhdistyksen palveluita”, kertoo Margita Strandberg-Heinonen. Aikaisemmin Pohjanmaan Syöpäyhdistys on hoitanut proteesisovitusta Keski-Pohjanmaan Sairaanhoitopiirille.  ”Kokemukset Keski-Pohjanmaalta ovat olleet erittäin rohkaisevia, siksi tartumme innolla tähän haasteeseen myös Vaasassa”, kertoo toiminnanjohtaja Markku Suoranta.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Markku Suoranta, puh. 0500 560 151