Surukurssilta voimavaroja arjessa jaksamiseen

Pohjanmaan Syöpäyhdistys järjestää nyt ensimmäistä kertaa yhdessä Satakunnan syöpäyhdistyksen kanssa Vertaistuesta voimaa suruun -kurssin puolisonsa syöpään menettäneille. Kurssi pidetään Vaasan lähettyvillä Alskathemmetin leirikeskuksessa 31.5–3.6.2022.

Kurssia ohjaamassa ovat psykoterapeutti Ulla Korpinen ja sairaanhoitaja Jenni Paloniemi sekä taideterapeutti Tommi Ojala. Kurssin tavoitteena on tukea surevaa löytämään omia voimavarojaan haastavassa elämäntilanteessa. Myös vertaistuella on kurssin aikana keskeinen merkitys.

Kurssi järjestetään meren rannalla luonnonkauniissa ympäristössä, ohjelmassa kurssipäivien aikana on mm. taideterapiaa, ryhmä- ja yksilökeskusteluita kurssin ammattilaisten ohjaamina sekä mukavaa hemmottelua ja rentoutusta.

Psykoterapeutti Ulla Korpinen ja sairaanhoitaja Jenni Paloniemi ovat yhdessä suunnitelleet kurssia ja toivovat, että hakemuksia kurssille tulisi vielä lisää.

”Olemme aikaisemmin järjestäneet keskusteluryhmiä puolisonsa syöpään menettäneille, mutta nyt halusimme lähteä kokeilemaan uutta, monipuolisempaa tapaa tarjota tukea haastavassa elämäntilanteessa” kertoo yhdistyksen psykoterapeutti Ulla Korpinen

Kurssille mukaan otetaan 15 osallistujaa. Muutamia paikkoja on vielä vapaana. Hakemuksen voi tulostaa yhdistyksen verkkosivuilta tai sen saa myös suoraan neuvonta-asemalta tai toimistolta. Kurssi on osallistujille maksuton, vain matkakuluista vastaa osallistuja itse.  Majoittautuminen on yhdenhengen huoneissa ja kurssilla on täysihoito.

”Toivomme tietenkin, että kurssi tulisi täyteen. Maantieteellistä rajaa kurssille osallistumiselle ei ole ja kurssille voi hakea mistäpäin Suomea tahansa. Hakuaikaa on jäljellä vielä noin kuukauden ajan, joten mukaan ehtii vielä hyvin” toteaa yhdistyksen sairaanhoitaja Jenni Paloniemi

Lisätietoja kurssista ja ilmoittautumisohjeita voit kysyä Jenni Paloniemeltä puhelinnumerosta 050 443 1081 tai sähköpostitse jenni.paloniemi@botniacancer.fi