Roosa nauha tulee taas! – Pohjalaiset vahvasti mukana

Roosa nauha –keräys alkaa jälleen torstaina 28.9. Pohjanmaan Syöpäyhdistys on luonnollisesti mukana ja myy roosanauhoja toimistoissaan, myös kerhot ja osastot myyvät nauhoja, joita ostamalla tuet Syöpäjärjestöjen työtä. Ostamalla nauhan Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kautta tuet myös paikallista toimintaamme rintasyöpää vastaan sekä potilaiden ja omaisten tukemiseksi.

Roosa nauha -keräyksen tavoitteena on, että yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa ja että jokainen saa tarvitsemansa tuen sairauden eri vaiheissa.

Keräysvaroilla tuetaan suomalaista syöpätutkimusta ja sairastuneille tarjottavia neuvonta- ja tukipalveluita.

Roosa nauhalla on kerätty varoja Suomessa vuodesta 2003 alkaen. Tänä syksynä keräys järjestetään 15. kerran Suomessa. Roosa nauhan kampanja-aika on 28.9.-30.11.2017. Roosa nauha –päivää vietetään perjantaina 13.10. Lokakuu on kansainvälinen rintasyöpäkuukausi ja vaaleanpunainen silkkinauha tunnetaan rintasyövän vastaisen kampanjan symbolina ympäri maailman.

Pohjanmaan panos näkyy myös tämän vuoden nauhan suunnittelussa. Nauhan ovat suunnitelleet omat pohjalaiset huimapäämme, Duudsonit.

Syöpäsäätiön Roosa nauha sivusto