Pohjanmaan Syöpäyhdistys tarjoaa Lapset puheeksi-keskusteluaikoja

Vanhemman syöpä vaikuttaa koko perheeseen. Moni vanhempi kokee riittämättömyyden tunnetta, koska aika ja voimat eivät riitä enää samoin kuin ennen syöpää. Kaksi neuvontahoitajaamme opiskelee parhaillaan Lapset puheeksi-menetelmää, ja heidän kanssaan pääset halutessasi keskustelemaan mahdollisista huolistasi ja syövän vaikutuksista lapsesi arkeen.

Lapset puheeksi– keskustelu auttaa huomaamaan asioita, jotka toimivat ja kannattelevat lasta eteenpäin ja yhdessä voi pohtia, miten arkea syövän keskellä voisi järjestellä mahdollisimman hyvin myös perheen lapsia tukevaksi.

Keskusteluun osallistuvat Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja ja perheen vanhempi tai molemmat vanhemmat. Aikaa varataan noin 1–1,5 tuntia, jonka aikana keskustellaan aina yhdestä lapsesta kerrallaan. Mikäli perheessä on useampia lapsia ja vanhempi niin haluaa, voidaan jokaisen lapsen asioita varten varata oma keskusteluaika.

Lapset puheeksi -keskusteluajat toteutetaan tällä hetkellä Teams-videotapaamisena. Varaa aikasi lähettämällä sähköpostia tai soittamalla:

Jenni: jenni.paloniemi@botniacancer.fi  puh.010 8436 003

Ulrika: ulrika.osterblad@botnicancer.fi  puh. 010 8436 008