Liikuntatuokiot syöpään sairastuneille

Pohjanmaan Syöpäyhdistys on mukana yhteistyössä Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen, Satakunnan Syöpäyhdistyksen ja läntisen syöpäkeskuksen FICAN West:n kanssa järjestämässä etäliikuntatuokioita syöpään sairastuneille.

Tarjolla on erilaisia liikuntatuokioita, joihin voit helposti osallistua teams-ohjelman välityksellä. Liikunnan vaikutukset hyvinvointiin ovat merkittäviä niin hoitojen aikana kuin niiden jälkeenkin. Liikunta edistää syövästä kuntoutumista, sillä yleiskunnon pysyessä hyvänä hoidot saadaan käytyä suunnitellusti. Liikunta myös nopeuttaa hoidoista toipumista ja vähentää hoidoista aiheutuvia haittoja, joita ovat esimerkiksi uupuneisuus ja jaksamattomuus sekä luuston ja tasapainon heikentyminen. Liikunta vähentää syövän uusiutumisen todennäköisyyttä ja se saattaa myös pidentää elinaikaa. Osallistu siis liikuntatuokioihin yksin tai yhdessä läheisesi kanssa.

Tuokiot kestävät noin puoli tuntia, joten liikunnan harrastamista saa lisättyä arkeen lähes huomaamatta  harjoittele kotiaskareiden välissä tai pidä töissä taukojumppa. Liikuntatuokioihin osallistumalla saavutat myös liikuntasuositusten mukaisen liikuntamäärän vaivattomasti. Liikuntatuokiot ovat maksuttomia, ja voit ottaa myös läheisesi mukaan liikkumaan.

Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen sivulla löydät lisätietoja liikunnasta ja linkin osallistumiseen:

Osallistu liikuntaan linkin kautta