J.Rannanjärvi Blues Band tempaisee jälleen Bluesilla Syöpää Vastaan!

Huhtikuussa 2018 pohjalainen J.Rannanjärvi Blues Band järjesti hienon hyväntekeväisyyskonsertin Lapualla ja lahjoittivat konsertin tuoton Pohjanmaan Syöpäyhdistyksellä. Ja nyt he ovat taas tekemässä hyvää: Yhtye on julkaissut uuden levyn nimellä Bluesilla Syöpää Vastaan. Jokaisen levyn myynnistä he lupaavat tilittävät 5 euroa Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kautta syöpää sairastavien lasten ja nuorten ja heidän perheidensä tukemiseen.

Levyä saa ostaa myös Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen Vaasan, Seinäjoen ja Kokkolan toimipisteistä sen voi myös tilata sähköpostilla osoitteesta info(at)botniacancer.fi. Hinta 10 euroa sekä mahdolliset postituskulut.

Rannanjärvi band on saanut alkunsa Pietarsaaren konservatorioiden opiskelijakokoonpanoista. Bändi soitti ensimmäisen keikkansa lähes nykyisessä muodossaan kesällä 2007 eräissä häissä. Koska soitto kulki ja kaverit tulivat toistensa kanssa toimeen, päätettiin suunnitella jatkoa. Kitaristi Jari Rannanjärvellä oli omia biisejä ja koska yhtyeen muut muusikot pitivät materiaalista, päätettiin kokeilla, josko musiikista voisi olla iloa myös muille.

Levyllä Jari Rannanjärvi soittaa kitarat ja toimii solistina. Lisäksi hän soittaa myös flyygelitorvea. Jonne Mäkipelto soittaa rumpuja, Egon Veevo bassoa ja Martin Store koskettimia.

Bändi on todella piristävä poikkeus gospelin saralla. Vaikutteita on jazzista, bluesista ja rockista. Musiikki ja sanoma eivät jätä kylmäksi. J.Rannanärven bändistä kuulee että kaikki ovat innostuneet musiikista ja siksi se kuulostaa niin vakuuttavalta.”