Juridinen neuvonta

Miksi ja miten juridista neuvontaa?

Vakava sairaus, elämän loppuvaihe tai läheisen kuolema voi aiheuttaa turhia käytännön ongelmia, jos esimerkiksi edunvalvontaa, hoitotahtoa, pankki- tai perintöasioita ole mietitty ja järjestetty etukäteen sopivalla tavalla.

Tarjoamme juridista neuvontaa jäsenetuna Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille. Jäsenetu sisältää n. 15-30 minuuttia pitkän maksuttoman konsultaation Asianajotoimiston Näsman & Båskin juristin kanssa. Mikäli konsultaatiossa ilmenee tarve esim. juridisen asiakirjan tekemisestä, tämä palvelu tarjotaan Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen jäsenille alennettuun hintaan erikseen esitetyn hintalistan mukaisesti. Juristi sopii erillisen hinnoittelun asiakkaan kanssa mahdollisissa monimutkaisissa tapauksissa.

Miten toimit, jos haluat juridista neuvontaa?

Palveluiden saatavuus koordinoidaan Syöpäyhdistyksen kautta. Mikäli olet jäsen (perheestä riittää yksi jäsen) ja haluat käyttää tätä palvelua jäsenetuna, ota yhteyttä Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Markku Suorantaan puh. 0500 560 151 tai markku.suoranta@botniacancer.fi. Hän lähettää yhteystietosi eteenpäin asianajotoimisto Näsman & Båskille.  Asianajotoimisto ottaa yhteyttä jäseneen sopiakseen ajan maksuttomalle konsultaatiolle.

Konsultaation voidaan järjestää henkilökohtaisena tapaamisena, videotapaamisena tai puhelimitse. Henkilökohtaiset tapaamiset pidetään pääsääntöisesti Näsman & Båskin toimipisteellä Vaasassa, mutta ne voidaan myös tarvittaessa järjestää Syöpäyhdistyksen tiloissa. Yksittäiset sairaalakäynnit Vaasan Keskussairaalassa ovat myös tarvittaessa mahdollisia.

Luonnollisesti Syöpäyhdistyksen henkilökuntaa sitoo asiassa laki terveydenhuollon ammattihenkilön salassapitovelvollisuudesta (laki 559/1994).