VASA Rosa Band ishockeymatch: Vasa Sport – Tappara

Tilläggsuppgifter om tillställningen

På lördag 21.10 kl 17.00 spelas SM-ligamatchen Vasa Sport – Tappara under temat Rosa Band. Före och under matchen säljer spelarnas fruar och flickvänner rosa band runt om i ishallen.

”Vi är glada att kunna vara med och hjälpa insjuknade i bröstcancer, och stöda forskningen och vården!”, säger Vasa Sports marknadsföringsansvariga Aleksi Matkoski och Juho Autio. ” Det här är en viktig sak för oss.” tillägger Sports förstamålvakt Mika Järvinen, som också tidigare har haft den rosa cancerbekämpningsklubban i hård användning.

Evenemanget arrangeras i samarbete med Vasa Sport i ishallen Vasa Arena inkommande lördag. Kom med och vinn över bröstcancern med Vasa Sport – och förstås också över Tappara!

Vasa Sports målvakt Mika Järvinen och cancerföreningens verksamhetsledare Markku Suoranta redo för drabbning.