Vertaistukiryhmät

Vertaistukiryhmien tarkoituksena on auttaa syöpään sairastuneita tai heidän läheisiään sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen. Ryhmässä on mahdollisuus saada tukea sekä vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.

Liikuntaryhmät

Liikunta on turvallista kaikissa syövän vaiheissa ja sitä tarvitaan myös osana kuntoutumista.

Kuntoutumista tukevat kurssit

Syöpäyhdistys haluaa tukea syöpään sairastuneiden kuntoutumista. Järjestämme yhdessä Härmän kuntokeskuksen kanssa Kelan rahoittamia kuntoutuskursseja, jotka tukevat potilaan kuntoutumista. Järjestämme myös omia Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen kursseja, sekä avokursseina että internaattikursseina.

Kuvataideterapia

Kuva voi kertoa sen, mitä sanoin saattaa olla vaikea sanoa. Luova työskentely ryhmässä ja tunteiden työstäminen voivat auttaa omien voimavarojen löytämisessä.

Taktiilihieronta

Taktiilihieronta rentouttavana terapiana syöpäpotilaille ja hänen läheisilleen