Etäliikuntatuokiot 19.9-27.11, tule mukaan liikkumaan!

Lisätietoa tapahtumasta

Liikunta edistää syövästä kuntoutumista ja nopeuttaa hoidoista toipumista. Se vähentää hoitojen haittoja ja lisää arjen hyvinvointia. Lähde liikkumaan!

Etäliikunnan syyskauden aikataulu

19.9.–27.11.2022

• Lihasvoimaharjoittelu maanantaisin klo 16.30–17.00.
• Lymfajumppa parillisten viikkojen tiistaina klo 17.00–17.30.
• FasciaMethod keskiviikkoisin klo 18.15–19.00.
• Rentoutus torstaisin julkaistava video.

Linkki maanantain – torstain etäliikuntatuokioihin: Tule mukaan etäliikuntaan – Kaikki syövästä (kaikkisyovasta.fi)

• Motionspass på svenska ny film läggs ut på fredagar. Ruotsinkielinen liikuntavideo, joka julkaistaan perjantaisin. Teemana vuoroviikoin keskivartalo ja liikkuvuus- tai yogaharjoitteet.

Ruotsinkieliset liikuntavideot löydät Botniacancer- Youtube-sivuilta.

Sisältö

Lihasvoimaharjoittelu
Lihasvoimaharjoittelussa kehitetään ja vahvistetaan lihasvoimaa. Harjoittelu tehdään pääosin oman kehon painolla. Lihasvoimaharjoittelutuokioiden teemat ja ohjaajat vaihtelevat. Teemoina on muun muassa pilates eli kehonhallintatekniikka, ylä- ja alavartalon sekä keskivartalon lihasten vahvistaminen.

Lymfajumppa
Kevyet harjoitukset edistävät lymfakierron toimintaa ja vähentävät turvotusta. Liikkeet tehdään istuen käsinojattomalla tuolilla. Välillä harjoituksissa käytetään apuna keppiä ja palloa. Lymfajumpan järjestää rintasyöpäyhdistys Europa Donna Finland ry, ja sitä ohjaavat yhdistyksen vapaaehtoiset vertaistukihenkilöt.

FasciaMethod
FasciaMethod on kehonhuoltomenetelmä, joka parantaa suorituskykyä ja edistää hyvinvointia. Tunnilla tehdään kuntouttavasta näkökulmasta dynaamista liikkuvuusharjoittelua, liikehallinta- ja tasapainoharjoitteita sekä täsmävenytyksiä kireille lihaksille.

Rentoutus
Liikettä ja rentoutumista joogan ja tanssi-liiketerapian keinoin. Varaa itsellesi mukavat vaatteet ja rauhallinen tila, jossa pääset pysähtymään kehon ja mielen hellimisen pariin.

Motionspass på svenska, ruotsinkielinen liikuntatuokio
Varannan vecka är temat Core och rörlighet och varannan är det Yoga. Vuoroviikoin teemana joko keskivartalo ja liikkuvuus tai Yoga-harjoitteet.

Etäliikuntaa ovat järjestämässä: Pohjanmaan Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus – Fican West, Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Satakunnan Syöpäyhdistys ja Rintasyöpäyhdistys Europa Donna.