StopSyöpä 2020 -keräys jo täydessä vauhdissa

Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen toistuva suurkeräys StopSyöpä 2020 on Ystävänpäivänä 14.2. virallisesti avattu. Tällä hetkellä kerätään mm. Luodolla, Pedersörellä sekä Kokkolassa, ja vuoden mittaan kampanja siirtyy paikkakunnasta toiseen. Varoja kerätään Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen palveluiden ja toiminnan rahoitukseen, jotta pohjalaiset voisivat elää hyvää elämää ilman syöpää ja syövästä huolimatta.

StopSyöpä-keräyksen pääteemat ovat kriisiapu, saattohoito, syöpäpotilaiden ja läheisten tuki, sekä syövän hoito. Osallistuminen keräykseen onnistuu monella eri tavalla.

Voidaan osallistua keräykseen lahjoittamalla Pohjanmaan Syöpäyhdistyksen tämän Stop Cancer 2020 -keräyslipaslinkin kautta (lahjoitus tapahtuu oman verkkopankkisi kautta). Keräystilin numero on Vaasan Osuuspankki FI54 5672 4320 0016 86.

On myös mahdollista lahjoittaa keräykseen MobilePayn kautta numeroon 96497.

Halutessasi voit järjestää hyväntekeväisyystapahtuman (konsertti-, urheilu- tmv. tapahtuma) keräyksemme hyväksi. Ota siinä tapauksessa yhteys toiminnajohtaja Markku Suoranta, puh. 0500 560 151 tai markku.suoranta@botniacancer.fi

Palveluksessamme on 12 ammattilaista ja satoja vapaaehtoisia, jotka kohtaavat vuosittain työssään tuhansia kertoja syöpäpotilaita ja heidän läheisiään. Avustamme pohjalaisia syöpäpotilaita yli 100.000 eurolla vuosittain maksamalla heille hoitopäiväkorvauksia ja erityisavustuksia. Tuemme paikallista syövänhoitoa ja tutkimusta, ja järjestämme kuntoutusta sekä saattohoitoa.

Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry kerää itselleen ja vastaa luonnollisesti siitä, että keräyksen tuotto käytetään ilmoitettuun tarkoitukseen. Keräyskulut ovat pienet, ne syntyvät lähinnä materiaalista sekä keräyksen markkinoinnista ja sähköisen keräyslippaan rakentamisesta. Keräystä varten ei ole palkattu lisätyövoimaa, vaan se toteutetaan pääosin vapaaehtoisvoimin.

Lisätietoa keräyksestä:

Toiminnanjohtaja Markku Suoranta, Pohjanmaan Syöpäyhdistys, puh. 0500 560 151.

Lupatiedot:

Rahankeräysluvan saaja ja toimeenpanija: Pohjanmaan Syöpäyhdistys ry

Rahankeräysluvan myöntäjä: Pohjanmaan Poliisilaitos

Rahankeräysluvan numero: RA/2019/880

Toimeenpanoaika: 1.11.2019 – 31.12.2020

Toimeenpanoalue: Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnat

Varojen käyttöaika: Vuosina 2020-2023

Keräyksen etenemisestä löydät tietoa myös yhdistyksemme Facebook-sivuilta sekä Instagramista @botniacancer